25.5.2010

Puutarhajuttuja

Miljoona, miljoona, miljoona ruusua.....
tuoksua tuoksua....KÄÄK!
Tuo biisi on soinu mun päässä nyt pari päivää,
eikä meinaa lähteä millään pois!!! Mieluummin voisin
kuunnella vaikka Andrea Bochellia tai Michael Bubleta,
mutta tämä se vaan soi... Noh, käyhän se tähän
aiheeseen ihan sopivasti...
Oli pakko ottaa itse kamera käteen, kun tuo
Toni ei jostain syystä tykkää kuvata näitä mun
kukkapuskia....

Eri lajikkeiset laventelit ovat jo alkaneet kukkia. Kuvassa
tähkälaventeli.Heinäkuu on kuitenkin sitä aikaa,
 kun suurin osa laventeleista kukassa
 ja jokapuolella leijuu sen ihana tuoksu...


Suomessa keltaiset ruusut ovat melko harvinaisia. Talon
edellisen emännän mieleen ne ovat olleet, koska niitä on
täällä paljon. Mulle käy aivan kaikki värit :):)


Tästä väristä tosin erityisesti tykkään


Tummanpunainen japaninvaahtera hehkuu upean
punaisena varsinkin ilta-auringossa. Suomessa
yritin myös sen kasvattamista. Tulos: paleltui tyngäksi
heti ensimmäisenä talvena...


Taidekuva....hih..oikein mun ottama...
ei paha



Kyllä, tämän värisiä ruusuja täytyy saada lisää...
Ne voisivat sointua hyvin yhteen laventeli
puskien kanssa...hmm.....

Penkki on saanut kaverikseen lyhdyn, ei
tarvitse yksin olla. Lyhtyyn ei tosin tule
valo... No mitäs väliä sillä on, kun on
 nätti noinkin!!!

Tällänen ihanan hempeen vanhan roosan värisiä ruusuja
rakastan myös!! Onko se tää mun sisään hautautunut
balleriina tähän syynä???

Hedelmäpuutarhassa puut pukkaavat mm. aprikooseja
(ihana karvapallo tuossa vaiheessa)

ja kirsikkaa. Slurp, kuola valuu jo odotellessa kypsymistä


Tässä kuvassa uusin viritykseni, vanhoista
morsiuslakanoista tehdyt verhot. Kyllä, ne toimivat
kätevinä verhoina myös. Suurimmassa
osassa on reunassa jo sen kokoinen päärme,
että verhotangon saa suoraan pujotettua.
Ken pellavaisista verhoista tykkää, niin
suosittelen!!! (näitä siis myynnissä erilaisia meidän
verkokaupassa). Monogrammi näkyy myös
kauniisti ylhäällä.

Tämä ruukku on kuulkaa matkustanut elämänsä aikana paljon!
Olen sen vuosia vuosia sitten rahdannut Saint Queenin
kirpputorilta Pariisin laitamilta suomeen asti.
Mulla oli siis tää Ranskan tauti aika paha jo sillon...
Nyt se on matkustanut takaisin Ranskaan.
Ruukku on siis melkein kun tullut takaisin kotiinsa :)
Kuin kotonaan se näyttääkin olevan. Kaverina
Bougarville köynnös ja pelargoneja.

Tämä ruukku on ollut minulla myös jo yli
10 vuotta. Hän on tosin kotoisin Venäjältä, mutta
tuntuu viihtyvän täällä hyvin :)
Jaa mitenniin minä muka ollut aina
heikkona rautaruukkuihin....
Ovien molemmille puolille olen hankkinut
likusteri puut. Nehän ranskalaiseen tapaan
täytyy olla! Se voi olla myös oliivipuu, tai
puksipuu.


5 kommenttia:

  1. Tosi ihania kuvia Jaana! Mä kuolaan teidän puutarhaa, vähänkö kade.. meillä ei ole edes parveketta,voi kuvitella miten kuuma on jo nyt vaikka ikkunat yötä päivää auki :( ja ne hyttyset, eilen viritettiin verkot että saa nukkua, toissayön jäljiltä varmaan 10 pistosta.

    VastaaPoista
  2. Janttu! Sähän osaat kuvata, vau mitä otoksia!
    Ja kääk, kuinkahan mulle käy elokuussa... eihän tuonne uskalla edes tulla kun näyttää niin ihanalta kaikki jutut...

    -Tinttu-

    VastaaPoista
  3. ihana puutarha tosiaan. rakastan kanssa ruusuja. toi vaaleanpunainen näyttää tutulta, olisikohan se sama Ronsard joka meillä on terassilla?

    VastaaPoista
  4. Voi jumankauta miten ihanan näköistä nyt haluaisin olla siellä !!!! ruusut on aivan ihania mutta entäs muut hedelmäpuut ym .ym. pidäppä Toni varas tuo Jaanahan taitaa kuvaamisen salat ?

    VastaaPoista
  5. Hej! Aivan ihania kuvia! Mun lempiruusu on valkonen. Penkki ja lyhty on tosi romanttisen näköinen! Lakanoista verhoiksi...mulla odottaa just neljä valkosta lakanaa ripustamista verhotankoon:)
    Terveisin Örebrosta / Sirpa

    VastaaPoista

Olemme otettuja jos annat kommenttisi.